„Ágykérdés” – ami családdal utazóknál újra és újra felszínre kerül
Ha az ajánlatkérésben gyermekek is szerepelnek, a feldolgozási időnk többszörösére növekszik. De vajon miért? Azért, mert szeretnénk, ha utasaink valóban tudnák, hogy mire számíthatnak utazásuk során, így a szálláshelyen is.
Szállásadatbázisainkban, mint minden foglalórendszerben, csakis pontos létszámra tudunk keresni (felnőttek és gyermekek száma, gyermekek életkora, több szoba esetén a pontos eloszlás). Hivatalosan a keresést követő találatok mind olyanok, ahol a jelzett létszám elfér a szobában. Elméletileg. A gyakorlatban azonban nem mindegy, hogyan férnek el.
Ez a probléma leginkább az ázsiai kontinens szállodáiban jelent valós kihívást, ugyanis itt a visszaigazolt foglalás ténye nem azonos azzal, hogy mindenkinek jut ágy. A legmegdöbbentőbb, hogy úgy tűnik, Ázsiában tényleg komolyan gondolják, hogy a gyermekek 12 éves korig, sőt, szélsőséges esetben ezen életkor felett is a szülőkkel egy ágyban alszanak. Végül csak a recepción derül esetleg ki, hogy pótágy vagy nem is fér a szobába, vagy ha igen, felár ellenében, hiába szól a foglalás pontosan a meghatározott létszámra. Velünk személyesen is előfordult már, hogy pótágyért a foglalás teljes árának 50%-át kellett felárként kifizetnünk.
Az utóbbi években csak úgy engedünk egy szálláshelyre gyermekkel utazókat, hogy pontosan ismerjük igényeiket (például kisgyermekesek gyakran jelzik, hogy nyaraláskor egyébként is köztük alszik a gyermek), és meggyőződtünk a szobakonfigurációról. A szállodák weboldalának tanulmányozása ehhez gyakran kevés. Konkrét információt kizárólag élő foglalás esetén kapunk a partnereinken keresztül, ehhez lemondható foglalást készítünk, vagy ha az ajánlat valamely nagy utazásszervező partnerünktől származik, tőlük igénylünk teljes körű tájékoztatást. Ha pedig szükséges, akár telefonon is felhívjuk a szálláshelyet a világ távoli országaiban is.